Horesta

 

Arbejdsmiljø

Sikkerhed

Organisering

Nye regler i 2010

Den 1. oktober 2010 blev der indført nye regler for organisering af det interne samarbejde om arbejdsmiljøet på virksomhederne. I den forbindelse ændrede man den kendte betegnelse ”sikkerhedsrepræsentant” til ”arbejdsmiljørepræsentant”. Samtidig blev ”sikkerhedsorganisationen” omdøbt til ”arbejdsmiljøorganisationen”.

Formålet med de nye regler var, at gøre arbejdsmiljøarbejdet på virksomhederne tidssvarende, enklere, mere effektivt og ikke mindst mere fleksibelt at organisere.

Samtidig var det hensigten, at arbejdsmiljøarbejdet fremover skulle være en integreret del af virksomhedens drift – både i forhold til virksomhedens strategiske arbejde og den daglige drift.


December 2015

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >