Horesta

 

Holdninger

Produktudvikling og sammenhængende produktpakker

Produktudvikling og udvikling af turistens oplevelser er nødvendig for, at turist- og oplevelseserhvervet fortsat har et produkt, der kan måle sig i den internationale konkurrence. Der er brug for innovative forretningsmodeller, nytænkning på tværs af Danmark, højere kvalitet og bedre brug af offentlige penge.

Der er skal derfor fokus på ”sammenhængende produktpakker”, der er summen af turistens oplevelser og produkter efter et besøg i Danmark. Det strækker sig fra transporten til Danmark og oplevelsen med taxachaufføren i lufthavnen over vejledning og skiltning i byerne til overnatningsstedet, restauranten og forlystelsen. Produktpakkerne skal understøtte gæstens præferencer eller reasons-to-go.

Idéen til produktpakkerne skal opstå i erhvervet og skal i høj grad bygge på privat finansiering, men der er brug for offentlige investeringer i blandt andet kvalitet, ændrede åbningstider på museer, destinationsudvikling, nødvendig infrastruktur samt markedsføring.

HORESTA deltager og driver konkret to produktudviklingsprojekter hhv. projektet New Innovative Customer Experiences (NICE), der skaber serviceinnovation inden for turisme, og projektet Pakketilbud for friluftsaktiviteter, der skal tilbyde naturformidling og friluftsaktiviteter i pakker til turister.


Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Hollandsk hotelkæde på vej til København20-04-2018Københavnerhotel får nye ejere20-04-2018Dansk operatør skal drive Moxy-hotel i Norge20-04-2018Flere turister vælger Danmark uden for sæsonen20-04-2018Aalborg-hotel lander økologisk bronzemærke20-04-2018Lübker Golf genåbner20-04-2018Handicappede beskyttes mod diskrimination19-04-2018Kan 3D-lyd og flydende campingvogne lokke flere turister til?19-04-2018