Horesta

 

Holdninger

Turismens værdikæde

Turisme i Danmark skal betragtes fra turistens synsfelt og oplevelse for at sikre fokus på hele værdikæden. Turismens værdikæde ser sådan ud:

Turister, der kommer til Danmark, leverer omsætning ikke blot til overnatningssteder og spisesteder. Godt halvdelen af den omsætning, som turisterne lægger i Danmark, lægges i erhverv som detailhandel, transport og biludlejning m.v.

HORESTA mener, at det er vigtigt at inddrage hele værdikæden og involvere alle relevante såvel offentlige som private parter i strategi og handling for turismen. Netop derfor har HORESTA taget initiativ til etablering af Turismens Vækstråd, som består af 40 topledere fra turismens værdikæde. Vækstrådet fungerer som en tænketank, der identificerer og udvikler nye ideer, mål og løsninger, samt sætter en politisk dagsorden på erhvervets rammevilkår.

Tilbage til Mærkesager

 

login  



Få et login/password >Har du glemt dit password? >

Nyhedsbrev

Tilmeld dig HORESTAs nyhedsbrev og hold dig opdateret på branchenyt, lovgivning, arbejdsret, fødevarer og miljø
Tilmeld nyhedsbrev >

PRESSEKLIP

Ny pulje til virksomhedsrettet danskundervisning19-01-2018Københavns Madhus har fundet ny midlertidig direktør19-01-2018Førende London-restaurant varierer priserne efter travlhed19-01-2018Dansk Michelin-kok med tre stjerner: Sådan arbejder vi19-01-2018TV-koks restaurantimperium vil ikke udelukke flere lukninger19-01-2018Kæderestaurant rykker ind i jysk shoppingcenter19-01-2018Københavns første café skal have ny ejer 19-01-201830 pct. vækst i bespisningsmarkedet19-01-2018