Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Bestyrelsen for Nationalpark Mols Bjerge har et stærkt fokus på at udvikle den 180 km2 store nationalpark i en bæredygtig retning. Derfor har nationalparken en bæredygtighedsstrategi og arbejder fokuseret med udvikling af grøn turisme. Nu kan de i nationalparken sætte endnu et flueben i relation til at styrke nationalparkområdets grønne identitet.

Nationalparken er nemlig netop blevet certificeret Green Tourism Organization (GTO) – og som den første nationalpark i Danmark, fortæller Mikal Holt Jensen, sekretariatsleder for Green Key og Green Tourism Organization.

”Nationalpark Mols Bjerge viser vejen ved at være den første nationalpark mærket med Green Tourism Organization. Det betyder, at de selv arbejder aktivt med den grønne dagsorden i forbindelse med deres drift, og jeg er imponeret over, hvordan Nationalpark Mols Bjerge bidrager til at få turistvirksomheder og aktører med på den grønne rejse,” siger Mikal Holt Jensen.

Certificeringen er tildelt af HORESTA efter et ansøgningsforløb, hvorigennem nationalparken er blevet vurderet efter ca. 140 forskellige kriterier, herunder ledelsesmæssig prioritering af miljøhensyn, krav om miljørigtige indkøb, og hvordan nationalparken generelt fremmer bæredygtig.

Bæredygtighed lever i det skjulte

Landets indkøbere af events og konferencer har for svært ved at orientere sig i, hvordan venues og konferencecentre reelt arbejder med miljø og bærdygtighed, viser ny undersøgelse.

Log ind