I den seneste tid har pressen bragt en række historier om restaurationer, som har problemer med gæster, der bestiller bord, men udebliver fra deres bestillinger.
Nogle restauranter vælger at tage et gebyr for sådan udeblivelse.
Vælger man at gøre det, skal man være opmærksom på de regler, der gælder for den momsmæssige behandling af afbestillings- og no show-gebyrer.
HORESTA XKLUSIV - HORESTAs juridiske afdeling har udarbejdet et notat om reglerne. Er du medlem, kan du få adgang til det her.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelejere forudser et mere frit marked efter afgørelse om Booking.com
16-05-2024
-
Stor hotelkæde går i offensiven: Igangsætter kapitaludvidelse
16-05-2024
-
Strategien om ”ro til det fortravlede liv” bar frugt
16-05-2024
-
Paustian-ejer sælger luksushotel i København for trecifret millionbeløb
16-05-2024
-
Hotel er stadig til salg
16-05-2024
-
Madmod og mavesmerter
16-05-2024
-
Danske restauranter går skaldyrs-bonanza
16-05-2024