Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Sammen med destinationsselskaberne har VisitDenmark identificeret over 500 autentiske danske oplevelser, der nu skal repræsentere Danmark som The Land of Everyday Wonder (Landet med Dagligdagens Underværker, red.) i den internationale markedsføring. Det skriver Turistmonitor.dk

For at finde de mest autentiske oplevelser har VisitDenmark udviklet en model med tre trin: historien, destinationen og transformationen. Modellen hjælper med at identificere den emotionelle krog i hver historie, hvilket giver mulighed for at tilpasse dem til forskellige kanaler og målgrupper.

Tre eksempler, der symboliserer den autentiske danske sjæl og har potentiale til at fascinere, inspirere og involvere globale rejsende, er det sønderjyske kagebord, Svanholm Kollektivet og Hjorths Keramikfabrik.

Læs hele historien på turistmonitor.dk (kræver login)

Verdenspremiere på ny AI-turistservice ved Vesterhavet

IDA er navnet på Danmarks første AI-genererede turistguide. Destination Vesterhavet lancerer nu den virtuelle turistmedarbejder, som 24/7 og på 92 sprog kan inspirere gæsterne og svare direkte på alle deres spørgsmål om oplevelser i turistområdet.

Arvinger sender endelig berømt hotel på markedet

Efter ejerens død sidste år oplyste arvingerne, at de ikke selv ønskede at drive Brøndums Hotel videre. Men de sidste detaljer skulle først på plads, før hotellet kunne sælges, og nu er salgsprospektet endelig landet.

Log ind