Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Flere restauranter har indført gebyrer til gæsterne, hvis de har fyldt mere på tallerkenen, end de kunne spise.
En af restauranterne er Maki Sushi, der har haft åbent i seks år, men indførte konceptet for omkring halvandet år siden, fortæller medejer Najim Mohammadinzhad til Jyllands-Posten.
”Vi oplevede, at folk ikke tænkte over, hvor meget de kunne spise. Det betød, at vi blev nødt til at smide rigtig meget ud, hvilket er ærgerligt, og som selvfølgelig også koster os penge,” fortæller han.
Ifølge HORESTA bliver branchen stadig mere opmærksom på at mindske madspild.
”Madspildsinitiativer fylder helt utroligt meget, både ift. hvordan man sammensætter sine menuer, men også hvor meget man fylder på tallerknerne. F.eks. ved at servere lidt mindre af en sideret, mens man samtidigt gør gæsterne opmærksomme på, at de kan få mere, hvis de vil have det,” siger kommerciel direktør, Jeppe Møller-Herskind til Jyllands-Posten.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Der skal flere el-ladestandere ud i landdistrikterne
03-05-2024
-
Lær at forbedre din virksomheds indtægter
03-05-2024
-
Har medarbejderne ret til fri på Grundlovsdag?
03-05-2024
PRESSEKLIP
-
HORESTA styrker den grønne profil: Ansætter ny chef for bæredygtighed og certificering
03-05-2024
-
”Endnu en god sparringspartner”: Hoteldirektør indtræder i nordjysk turistbestyrelse
03-05-2024
-
Endnu et grønt stempel af hotel i København
03-05-2024
-
En ting afholder dansk økonomi fra at klare sig endnu bedre
03-05-2024
-
På hans restaurant afhænger menuen af kokkens humør - men én ting, går han aldrig på kompromis med
03-05-2024
-
Risskov Rejser har ny direktør på plads
03-05-2024