Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Bøfferne er fortæret. Salatbaren er ransaget. Kaffen er drukket. For de fleste restaurantgæster vil det mest naturlige næste skridt være at finde en tjener for at afregne aftenens udskejelser. Men der er en lille gruppe mennesker, for hvem det mest oplagte vil være at tage sine ting og løbe fra regningen. Uden at se sig tilbage. Det skriver TV2.dk.
”At betale regningen er ikke noget, man bare glemmer. Det er systematisk, organiseret og gennemtænkt,” siger Jan Laursen, administrerende direktør og medejer i restaurantkæden Bone's.
Han anslår, at der i de fleste tilfælde er tale om regninger på 800-1500 kroner.
Hos restauranternes brancheorganisation HORESTA kender man udmærket til udfordringen.
”Vi omsætter for over 60 milliarder kroner om året, så selvfølgelig kan det ikke undgås, at nogle bevidst snyder, eller at nogle glemmer at betale,” siger administrerende direktør i HORESTA, Pia Voss.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Manglende Airbnb-evaluering skaber frustration i branchen
22-12-2024
-
Dagrofa overtager Den Danske Spiseguide
22-12-2024
-
Nyt luksushotel på vej i Næstved skaber debat
22-12-2024
-
Unge ejere genopliver historisk badehotel på Langeland
22-12-2024
-
Historisk vandrehjem moderniseres med stor donation
22-12-2024
-
Forbrugertillid når årets bund
22-12-2024
-
Lindner Hotels søger løsning efter konkursbegæring
22-12-2024