Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hen over sommeren kan gæster på burgerkæden The Burger Concept sætte tænderne i influencerens bud på en "lækker, lækker, lækker" burger, fortæller 27-årige Alexander Husum i en over et kvarter lang reklamevideo, der er delt på hans YouTube-kanal. Det skriver DR.
Burgeren, der også har salat i sig, for som influenceren selv siger det:
"Det skal selvfølgelig se sundt ud, så kan man bedre overtale mor og far til at få den her."
Ifølge Forbrugerrådet Tænk bryder reklamen, og en anden tilsvarende som The Burger Concept har delt, med fødevareindustriens kodeks for reklame for usunde fødevarer til børn.
”Det er helt klart reklamer for usunde produkter, vi har med at gøre, og det mener vi ikke, at børn skal udsættes for,” siger Esben Geist, konstitueret direktør for Forbrugerrådet Tænk.
Læs hele historien på dr.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA: Nej til alle 4 modeller for turistskat
12-07-2024
-
Mød fagatleterne fra skillslandsholdet
12-07-2024
PRESSEKLIP
-
Barcelona gør det. Paris gør det. Nu vil Københavns politikere også tage nyt skridt for at styre turismen
12-07-2024
-
Vicedirektør forlader Hotel- og Restaurantskolen
12-07-2024
-
Stjernekok køber rigmand ud af dansk Michelin-restaurant
12-07-2024
-
En vigtig indtægtskilde: Så mange penge bruger udenlandske turister i danske dagligvarebutikker
12-07-2024
-
Forklaringen findes i luften: Amerikanske turister strømmer til Danmark
12-07-2024
-
Stor vækst i turister fra to vigtige markeder: Lysten til at rejse til Danmark er steget syd for grænsen
12-07-2024
-
Turistbranchen lægger sig i selen for at invitere hunde indenfor
12-07-2024