Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hen over sommeren kan gæster på burgerkæden The Burger Concept sætte tænderne i influencerens bud på en "lækker, lækker, lækker" burger, fortæller 27-årige Alexander Husum i en over et kvarter lang reklamevideo, der er delt på hans YouTube-kanal. Det skriver DR.

Burgeren, der også har salat i sig, for som influenceren selv siger det:

"Det skal selvfølgelig se sundt ud, så kan man bedre overtale mor og far til at få den her."

Ifølge Forbrugerrådet Tænk bryder reklamen, og en anden tilsvarende som The Burger Concept har delt, med fødevareindustriens kodeks for reklame for usunde fødevarer til børn.

”Det er helt klart reklamer for usunde produkter, vi har med at gøre, og det mener vi ikke, at børn skal udsættes for,” siger Esben Geist, konstitueret direktør for Forbrugerrådet Tænk.

Læs hele historien på dr.dk

Log ind