Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Hvis den danske hovedstadsturisme i januar, februar og marts kan komme op på gennemsnitsniveau med resten af året, er der store gevinster at hente for København. Det skriver Turistmonior.dk.

Men det er ikke så ligetil, for selvom København bliver mere og mere populær uden for højsæsonen, søger markedet automatisk mod sommermånederne.

"Hvis vi skal lykkes med at fordele væksten mere ud over hele året, så skal der en ny, fælles og markant indsats til. Til gengæld er der også rigtig meget at hente ved at skabe en helårsturisme i hovedstaden, ikke kun for erhvervet, men for hele samfundet. Så derfor vil vi samle hovedstaden bag en fælles indsats," siger Mikkel Aarø-Hansen, der er adm. direktør i Wonderful Copenhagen.

Og den fælles indsats skal gå på tre ben.

For det første er der en analyseopgave i at forstå og kunne arbejde med nye målgrupper og deres behov og ønsker og se på, hvilke potentielle gæster, der er mest relevante for hovedstaden i de kolde måneder.

For det andet er der en udviklingsopgave i at gøre hovedstaden mere attraktiv som samlet destination i januar, februar og marts. Det handler om udvikling af nye oplevelser og begivenheder og om at skabe sammenhænge mellem oplevelserne.

Den tredje opgave handler om markedsføring. Her er hovedstaden oppe imod andre storbyer og hovedstæder med enten varmere vejr i det sydlige Europa eller andre, der ikke har varmen, men et større udbud af oplevelser i vintermånederne.

Læs hele historien på turistmonitor.dk

 

Analyse er klar: Flyforbindelse har stor betydning for Bornholm

En analyse af flybetjeningen af Bornholm konkluderer, at forbindelsen til København er af stor betydning for det bornholmske samfund. Samtidig kan der skabes samfundsøkonomisk merværdi, hvis nogle af færgens støttemidler flyttes til flyruten.

Log ind