Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På HORESTAs årsmøde diskuterede fremtidsforsker Louise Fredbo-Nielsen og AI-strateg Ken Hughes, hvordan kunstig intelligens kan skabe værdi i hospitalitybranchen.
Begge understregede, at AI skal bruges som et værktøj til at forbedre relationen mellem virksomheder og kunder.
Louise Fredbo-Nielsen fremhævede vigtigheden af dataanvendelse til at forudsige kunders behov og levere skræddersyede løsninger. Hughes understregede, at AI skal gøre det muligt at fokusere på menneskelig kontakt frem for teknologiske detaljer.
Eksempler fra både sundhedssektoren og hospitality-sektoren illustrerede potentialet i at tilpasse teknologi til brugernes individuelle behov.
Fremtidsforskeren påpegede, at fremtidens kunder vil forvente en personlig service baseret på præcise data. Derfor opfordrede hun branchen til at omfavne teknologi som en løftestang til forbedringer.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Norsk hotelmilliardær omdøber kendt hotelkæde
14-01-2025
-
Flere stillinger forsvinder fra positivlisten
14-01-2025
-
Verdensturismen boomer igen med stærk vækst i nye regioner
14-01-2025
-
HORESTA: Turismens glas er trekvart fyldt
14-01-2025
-
300.000 ansøgninger til Joe & The Juice: AI erstatter traditionelle jobansøgninger
14-01-2025
-
AI skaber nye muligheder for turismebranchen
14-01-2025
-
Andelsdiskotek kan blive samlingspunkt for Vordingborgs unge
14-01-2025