Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Burger King, McDonalds, Sunset Boulevard, Joe & the Juice med drive thru og adskillige supermarkeder er nogle af dem, der har luftet markante vækstambitioner på den hurtige mad det seneste år. Det skriver Fødevarewatch.

Derudover ser restaurantkæder, der ønsker at få gæsterne indenfor, også et stort potentiale og har luftet store ekspansionsplaner i pressen.

Men det er ikke noget, der bekymrer en række af aktørerne, FødevareWatch har talt med. Næsten alle afviser, at der er kommet et øget udbud i forhold til efterspørgslen, og HORESTA stemmer i.

”Efterspørgslen er høj og stiger fortsat. Jeg er uenig i, at der for mange restauranter i forhold til antallet af kunder,” siger vicedirektør Jeppe Møller-Herskind.

Læs hele historien på fodevarewatch.dk

HORESTA blev et endnu stærkere branchefællesskab i 2024

HORESTA kan fejre en solid vækst med over 300 nye virksomheder i medlemskredsen i 2024. Store aktører som Joe & The Juice, Madklubben, Bella Grande og Park Lane Copenhagen melder sig under fanerne, mens nye strategiske initiativer skal styrke branchen i 2025.

Log ind