Forleden fortalte vi, hvordan satserne for kilometerpenge og rejseudgifter reguleres fra årsskiftet. Det er dog ikke de eneste ændringer i satser, man skal være opmærksom på som arbejdsgiver.
Fra den 1. januar træder nye satser nemlig også i kraft på beskæftigelses- og uddannelsesområdet.
Vær opmærksom på følgende satser i 2020:
Dagpenge ved sygdom
Ugebeløb: 4.405,00 kr.
Timesats: 119,05 kr.
Dagpenge ved barsel
Ugebeløb: 4.405 kr.
Timesats: 119,05 kr.
G-dage
Hel godtgørelse 881 kr. pr. dag
Halv godtgørelse 441 kr. pr. dag
Arbejdsløshedsdagpenge
Fuldtidsforsikrede 19.083 kr. pr. md.
Deltidsforsikrede 12.722 kr. pr. md.
Dimittend, fuldtidsforsikrede (med forsørgelsespligt) 15.648 kr. pr. md.
Dimittend, fuldtidsforsikrede (uden forsørgelsespligt) 13.644 kr. pr. md.
Dimittend, deltidsforsikrede (uden forsørgelsespligt) 9.096 kr. pr. mnd.
50 pct.-satsen (ungesatsen)
Fuldtidsforsikrede 9.542 kr. pr. md.
Deltidsforsikrede 6.361 kr. pr. md.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Scandic henter ny salgsprofil til prestigehotel på Aarhus Ø
02-10-2026
-
Nye tal: Korttidsudlejning vokser markant i Danmark
02-10-2026
-
Joe & The Juice investerer i medarbejdere og kultur
02-10-2026
-
Landsretten afviser anke om syv skyggehotellejligheder
02-10-2026
-
Villa Provence går efter Michelin-nøgle i Aarhus
02-10-2026
-
Kattegatcentret er blevet Green Key-certificeret
02-10-2026