Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De seneste år er hotelkæder også gået ind på markedet for korttidsudlejning, som tidligere var domineret af virksomheder som Airbnb. Husejeren sørger for indkvarteringen, og hotellet eller dets partnere sørger for resten, såsom booking, anbefaling og booking af udflugter, løsning af problemer, rengøring under opholdet og efter udtjekning. Rejsende modtager også hotelfordele såsom loyalitetsprogrammer, adgang til resortets faciliteter, skriver Travelnews.dk.
For eksempel kan feriegæster, der booker gennem Onefinestay, udlejningsfirmaet, som Accor Hotels købte i 2016, optjene og indløse point med Accors Live Limitless-program.
“Forretningsrejsende såvel som fritidsrejsende værdsætter, hvad Airbnb mangler, og hvad hotelmærker gør bedst: tilgængelighed (indkvartering kan ikke afmeldes med kort varsel), professionel gæstfrihed, brandstandarder og fordele ved loyalitetsprogrammet,” siger Chekitan Dev, professor ved Cornell University’s Nolan School of Hotel Administration. Ithaca, NY til Washington Post
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Kritik af offentlige kulturhuse: - OK, at de sælger hotdogs, men de skal ikke arrangere store fester
23-04-2024
-
Djurs Sommerland slår portene op til hidtil højeste nyhed
23-04-2024
-
Comwell Kellers Park kåret som Årets Spa
23-04-2024
-
Udviklingsplan lanceret med et brag: Nu står 10 kommuner sammen om at udvikle turismen på Fyn og Øerne
23-04-2024
-
Nyt Helsingør-hotel kan få 100 værelser
23-04-2024
-
Branchedirektør træder ind i VisitAarhus' bestyrelse
23-04-2024
-
Jyder hentede flest medaljer til DM i Skills
23-04-2024