De 70 hoteller i kæden Small Danish Hotels dropper nu den papirtunge hotelmappe og lægger alle de klassiske spørgsmål til et hotelophold over på mobilen. Hotelkæden har indgået et nyt samarbejde med DigitalGuest, og gæsten vil fremover gennem telefonen få svar på, hvornår der er morgenmad, hvad koden til internettet er, og hvornår der skal checkes ud. Det skriver Small Danish Hotels i en pressemeddelelse til Turistmonitor.
”Vi er i gang med en digitalisering i Small Danish Hotels, der både styrker kædens bæredygtige profil og løfter hoteloplevelsen til nye højder. Gennem den digitale platform kan vi kommunikere med gæsten og skræddersy informations-flowet, så det matcher både gæstens og hotellets behov. Vi bruger ikke en regnskov af papir, og vi får nye indsigter til at videreudvikle kædens serviceprofil,” siger Finn Kræfting, adm. direktør i Small Danish Hotels.
Af pressemeddelelsen fremgår det, at i gennemsnit bruger et hotel omkring 65-70 kilo papir per værelse om året. Således vil Small Danish Hotels, med sine over 4.000 hotelværelser fordelt over hele Danmark, årligt spare miljøet for op mod 270 ton papir med den nye digitale hotelmappe om bord.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotel tilbyder dusør i jagten på arbejdskraft
28-03-2023
-
Danske Grød gør klar til at åbne i Norge
28-03-2023
-
Kro klimasikres for millioner
28-03-2023
-
Ejer ændrer mening: Planerne om et nyt Legoland er droppet
28-03-2023
-
Udvider med 8.000 kvadratmeter: Det bliver den første i Danmark
28-03-2023
-
Lars Larsen Group investerer i restaurant og cocktailbar
28-03-2023