Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De 70 hoteller i kæden Small Danish Hotels dropper nu den papirtunge hotelmappe og lægger alle de klassiske spørgsmål til et hotelophold over på mobilen. Hotelkæden har indgået et nyt samarbejde med DigitalGuest, og gæsten vil fremover gennem telefonen få svar på, hvornår der er morgenmad, hvad koden til internettet er, og hvornår der skal checkes ud. Det skriver Small Danish Hotels i en pressemeddelelse til Turistmonitor.
”Vi er i gang med en digitalisering i Small Danish Hotels, der både styrker kædens bæredygtige profil og løfter hoteloplevelsen til nye højder. Gennem den digitale platform kan vi kommunikere med gæsten og skræddersy informations-flowet, så det matcher både gæstens og hotellets behov. Vi bruger ikke en regnskov af papir, og vi får nye indsigter til at videreudvikle kædens serviceprofil,” siger Finn Kræfting, adm. direktør i Small Danish Hotels.
Af pressemeddelelsen fremgår det, at i gennemsnit bruger et hotel omkring 65-70 kilo papir per værelse om året. Således vil Small Danish Hotels, med sine over 4.000 hotelværelser fordelt over hele Danmark, årligt spare miljøet for op mod 270 ton papir med den nye digitale hotelmappe om bord.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Strawberry øgede omsætningen markant i Danmark i 2024
09-07-2025
-
Jensens Bøfhus fordobler underskud og trækker sig fra Sverige
09-07-2025
-
Undersøgelse: Optimisme blandt restauranter trods økonomiske udfordringer
09-07-2025
-
D’Angleterre fastholder millionoverskud trods renoveringer
09-07-2025
-
Brøndums Hotel jagter helårsgæster efter nyt underskud
09-07-2025
-
København oplever stor interesse efter international kåring
09-07-2025
-
Ikonisk politistation i København bliver til hotel
09-07-2025