Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det var et brud med 20 års tradition for faste, lave priser på en flad 10’er, da McDonald’s sidste år hævede prisen på en cheeseburger til først 12 kroner og senere 13 kroner Det skriver Fødevarewatch.dk.
Nu er prisen endnu engang blevet sat op – specifikt til 15 kroner i maj 2023. Prisen er således steget med 50 procent på blot to år.
”Vi har desværre set voldsomme prisstigninger på hvede og oksekød de seneste år. Derfor har vi flere gange anbefalet de danske franchisetagere at hæve prisen på vores produkter – blandt andet cheeseburgeren,” skriver McDonald’s Danmarks kommunikationschef, Mads Jensen.
Han kan ikke afvise, at prisen fremover vil stige yderligere, eller sige noget om, hvorvidt prisstigningerne er et endegyldigt farvel til de faste, lave priser.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
To kommuner i top-10: VisitNordsjælland gør status over rekordår
20-02-2025
-
Ny chef for Destination Bornholm
20-02-2025
-
Madværkstedet København sætter fokus på faglig inspiration
20-02-2025
-
Gymnasiereform skal bane vej for flere faglærte i restaurationsbranchen
20-02-2025
-
Finsk kapitalforvalter opkøber fire danske hoteller
20-02-2025
-
Flere Airbnb-overnatninger kræver handling
20-02-2025
-
Vestkysten satser på helårsåbent – og det virker
20-02-2025
-
Hotel lancerer unikt motionsophold for ældre
20-02-2025