Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De danske hoteller havde et forrygende 2022, der trods en langsom start endte som rekordår for stribevis af aktører. I VisitDenmarks analyse “Hoteller i Danmark 2022” står det klart, at de danske hoteller er kommet godt igen oven på to udfordrende år med corona, restriktioner og mangel på arbejdskraft. Det skriver Turistmonitor.dk.
Det fremgår også af analysen, at det danske hotelmarked gennem de senere år er blevet udvidet kraftigt. De seneste 20 år er antallet af overnatninger fordoblet fra 9,2 millioner til 18,5 millioner årligt, mens kapaciteten er vokset med 66 pct. fra 35.000 til 57.000 værelser.
“En øget hotelkapacitet gør, at der er plads til flere gæster, både turister og erhvervsrejsende. Og uden en øget kapacitet generelt i hele Danmark på tværs af alle indkvarteringsformer vil det blive svært at opnå målene i den nationale turismestrategi,” siger Flemming Bruhn, som er direktør i VisitDenmark og markedschef for Sverige, Norge, Kina og Indien.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
HORESTA Play: HimmerLand - Klar til fremtiden
03-07-2025
-
Hvornår er en medarbejder handicappet?
03-07-2025
-
Nyhedsbrevet går på sommerferie – lidt i hvert fald
03-07-2025
PRESSEKLIP
-
Noma planlægger pop up-eventyr i Los Angeles i 2026
03-07-2025
-
Tidligere Årets Kok bliver ny gastronomisk chef på Hotel Alsik
03-07-2025
-
VisitDenmark satser bredere: Udvider markedsføring til 14 lande
03-07-2025
-
Ny rekrutteringsaftale vækker optimisme på overenskomstdækkede hoteller
03-07-2025
-
Danske hoteller inviteres med i søgsmål mod Booking.com
03-07-2025
-
Subway ruller nye restauranter ud i danske storcentre
03-07-2025
-
Ny adm. direktør skal styrke Meyers’ bundlinje
03-07-2025
-
Campingkæde udvider med femstjernet plads i Bayern
03-07-2025
-
Dragsholm Slot lander endnu et år med millionunderskud
03-07-2025