Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
International markedsføring, viden og data, internationale relationer og samarbejde i dansk turisme.
Det er de fire kerneområdet, VisitDenmark har udvalgt i sin nye strategi, The Land of Everyday Wonder for 2023-2026. Det skriver Turistmonitor.dk.
Ifølge VisitDenmarks formand, Niels Jørgen Jensen skal Danmark skal stå stærkest muligt i den internationale konkurrence om turisterne. Derfor er det nødvendigt med en effektiv markedsføring og fastholdelse af den danske ét-brand-strategi. Samtidig skal der udforskes nye teknologier og kanaler, som kan synliggøre turisternes muligheder for at foretage bæredygtige valg.
Desuden vil strategien leve op til de bæredygtighedsparametre, der fremgår i den nationale turismestrategi. I strategien for 2023-2026 kortlægger VisitDenmark også, hvilke ti markeder de særligt vil rette markedsføringen mod: Sverige, Holland, Tyskland, Norge, England, USA, Italien, Frankrig, Indien og Kina.
Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Turisme skaber rekordbidrag til dansk økonomi
20-05-2025
-
Alternativet vil fremme klimavenlig ferie i Danmark
20-05-2025
-
Tidligere HORESTA-direktør i spidsen for Core Hospitality
20-05-2025
-
Airbnb samler hele rejsen i én app
20-05-2025
-
Tivoli fejrer dansk mad med festival i ni dage
20-05-2025