Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Det har været et svært første halvår på det danske hjemmemarked for bryggerigiganten Carlsberg med forbrugere, der holder igen med fornøjelserne. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Hos det danske bryggeri har man i løbet af det sidste halvår mærket, at færre bliver sent ude og bruger penge i de sene aften- og nattetimer.
Og netop på det område er årsagen til, at on-trade-salget har været faldende med 3-4 procent, forklarer Peter Haahr Nielsen.
”Særligt i on-trade-segmentet kan vi se, at flere holder lidt igen med pengene. Og samtidigt kan vi se, at det bliver ud på de senere aftentimer, at det virkelig gør sig gældende. Omvendt så ser vi, at forbrugerne bruger lidt flere penge i detailhandlen, og det har haft en positiv afsmitning på vores volumen,” lyder det fra Peter Haahr Nielsen.
Ifølge Carlsbergs regnskab for 2023, er Carlsberg markant markedsledende herhjemme med 55 procent af markedet.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Nyborg Strand fordobler overskud og investerer massivt
08-05-2025
-
Brøndums Hotel i Skagen bliver premiumhotel
08-05-2025
-
Joe & The Juice er tilbage i plus
08-05-2025
-
Hotel Koldingfjord hædret som landets bedste venue for femte gang
08-05-2025
-
Greenpeace ændrer kampagne efter pres fra VisitDenmark
08-05-2025
-
Comwell sætter ny rekord og styrker resultatet i 2024
08-05-2025
-
Brancheprofil skal løfte Charlottehaven til næste niveau
08-05-2025
-
Portræt af en pioner: Peter Brinks forvandler hoteller og menneskeliv
08-05-2025