Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I kredsen af de største cafékæder i landet har Espresso House, modsat eksempelvis Joe & the Juice, valgt at træde på bremsen for ekspansionen for i stedet finde væksten et andet sted. Det skriver Fødevarewatch.dk.

Det står i skarp kontrast til tidligere, da Baresso blev Espresso House, og det nye brand skulle ud i alle landets afkroge, vil adm. direktør Mads Holmgaard kun åbne nyt, hvis det hele giver mening.

Han har i snart et år haft lederrollen og jævnligt besøgt den øvre direktion i Sverige, hvorfra inspirationen til den nye strategi kommer.

Fremover skal cafeerne være mere lokalt forankret, have et bredere sortiment af mad og drikke og sigte efter en svensk inspireret ”fika”-stemning, der skal markere Espresso House i konkurrencen med de store kæder, og samtidig også trække flere gæster fra de lokale kaffebarer.

”Fika handler om at slappe af og nyde tilværelsen, så du kommer ikke kun for kaffen længere, men også oplevelsen. Det handler meget mere om hele oplevelsen nu,” siger Mads Holmgaard om tilgangen.

Der findes i alt 71 Espresso House i Danmark, hvoraf 10 er franchisedrevede af Plantorama og Lalandia.

Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login

Fritidsjob giver muligheder

Josefine Boelt Bruhn og Vincent Lundemose begyndte begge i et fritidsjob i Espresso House ved siden af deres skole og har sidenhen arbejdet sig op og udnyttet de mange muligheder for karriere, som kaffekæden tilbyder.

Blog: Fra traditionelle madpakker til sunde valg og sociale oplevelser

Danskernes frokostvaner er under forandring. Den traditionelle madpakke er blevet udfordret af nye alternativer. Samtidigt vælger flere at spise deres frokost foran skærmen, eller dropper helt frokosten. Den udvikling risikerer at påvirke danskerne sundhed, både mentalt og fysisk, skriver Mads Holmgaard, der er Country Manager i Espresso House Danmark, i dette blogindlæg

Log ind