Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

I sommersæsonen er klimavenlige handlinger blevet til valuta, som man kan betale med for kulturelle oplevelser i København. Det skriver Turistmonitor.dk.

Det sker i forbindelse med pilotprojektet ’CopenPay’, som turismeorganisationen Wonderful Copenhagen står bag.

Kampagnen blev lanceret i samarbejde med 24 lokale aktører, herunder BaneGaarden, Kanalhuset, GreenKayak, Folkehuset Absalon, Copenhill og Donkey Republic, og den gik verden rundt stort set med det samme.

Store, udenlandske medier som New York Times, The Guardian og CNN har fortalt om det danske initiativ, hvor hver deltagende aktør tilbyder en belønning til gæster, der udviser en defineret, bæredygtig adfærd.

Læs hele historien på turistmonitor.dk – kræver login

Blog: Hvad skal der blive af København?

København står foran vigtige valg, der afgør hvilken slags hovedstad, vi ønsker. Turismen skaber vækst og arbejdspladser, og byen tiltrækker allerede gæster, som bruger den med omtanke. Derfor bør debatten handle om at udvikle byens styrker i stedet for at begrænse dem, lyder det fra HORESTA.

Log ind