Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Horesta introducerer et nyt, automatiseret ESG-værktøj udviklet i samarbejde med Position Green og Valified. Det skriver Turistmonitor.
Værktøjet skal lette ESG-afrapportering for hotel-, restaurant- og turismebranchen og forventes at være klar inden årets udgang.
Ifølge Horesta's viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, vil værktøjet spare virksomhederne tid og ressourcer ved over tid at automatisere en stor del af afrapporteringen. Desuden vil det muliggøre branchebenchmarking, så virksomheder kan sammenligne deres ESG-data med konkurrenter.
Behovet for ESG-afrapportering er øget på grund af nye lovkrav til danske virksomheder.
Horesta, Valified og Position Green starter en væsentlighedsanalyse i august, som forventes færdig i tredje kvartal. Test og onboarding af de første virksomheder begynder i efteråret.
Læs hele historien på Turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet
23-11-2025
-
Madklubben til HORESTA Årsdag 2025: Digitalisering starter der, hvor gæsten ikke ser det
23-11-2025
-
Restaurant Insights 2025: Få ny viden og inspiration til restaurantdriften
23-11-2025
-
HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal
23-11-2025
PRESSEKLIP
-
Beskæftigelsen fortsatte med at stige i september
21-11-2025
-
Mødeturisme og grøn omstilling får millionløft af staten
21-11-2025
-
Nye kystprojekter får luft under vingerne
21-11-2025
-
HORESTA: Strategisk turismeløft er godt – men bør følges op af bedre konkurrencevilkår
21-11-2025
-
Øresundslinjen bliver nu mere batteridrevet
21-11-2025
-
Klima og turisme forenes i ny storattraktion i Roskilde
21-11-2025