Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
På Hotel Faaborg Fjord kan gæsterne ikke længere få receptionisten til at ringe efter en taxa.
I stedet får de udleveret et telefonnummer til taxaselskabet, og så må de selv ringe, hvis de f.eks. har behov for at blive kørt til stationen i Odense. Det skriver Børsen.
Adm. direktør på Hotel Faaborg Fjord, Ulrich Bastrup oplever, at der bliver længere og længere imellem taxaerne i Faaborg og omegn. Og at de taxaer, der er, prioriterer at køre med Flextrafik og skolebørn frem for hotelgæster.
Ifølge Jeppe Møller-Herskind, viceadm. direktør i Horesta – brancheorganisation for hotel-, restaurant- og turisterhvervet – er det især uden for de største byer, at hoteller og restauranter har svært ved at skaffe en taxa til deres gæster.
“Der bør skabes et bedre grundlag for private kørselstjenester som f.eks. Uber Og så bør der åbnes op for, at hoteller og restauranter selv må køre gæster hjem mod betaling på udvalgte tidspunkter,” siger Jeppe Møller-Herskind," siger Jeppe Møller-Herskind.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danske turismetalenter med på prestigefyldt Forbes-liste
26-04-2025
-
HORESTA kritiserer Arena Næstved for unfair konkurrence
26-04-2025
-
Ny hotelchef udnævnt på ProfilHotels Mercur
26-04-2025
-
Pakhus Bryggen opnår Green Key-certificering
26-04-2025
-
Amerikanske turister søger kvalitet og autenticitet i Danmark
26-04-2025
-
Danmarks ældste hotel kæmper med underskud efter udfordrende sæson
26-04-2025
-
Kolding Hotel Apartments investerer rekordoverskud i opgradering
26-04-2025
-
Fjordgaarden leverer flot vækst i 2024
26-04-2025