Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den svenskejede cafekæde Espresso House har vendt udviklingen og præsenteret et overskud på 13,7 millioner kroner for regnskabsåret 2023, efter en driftsindtjening på 11,4 millioner kroner, skriver Fødevarewatch.
Efter et år med oprydning og en ny landechef, Mads Holmgaard, er kæden igen i fremgang. Holmgaard, der tiltrådte i november 2023, har implementeret en række ændringer, herunder lukning af seks caféer og afslutning af en abonnementsordning indført under corona.
Kæden planlægger både nyåbninger og yderligere lukninger i 2024 baseret på efterspørgsel og forretningsresultater. Egenkapitalen er øget fra 26,6 millioner kroner i 2022 til 40,3 millioner kroner i 2023, og soliditetsgraden er steget til 34,2 procent. Kæden er en del af det tyske konglomerat JAB Holding BV og driver over 500 kaffebarer i Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Med denne økonomiske polstring ser Espresso House frem til at navigere i de dynamiske forhold, der præger markedet.
Læs hele artiklen på Fodevarewatch.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Burger King Danmark får ny direktør
22-04-2025
-
Fårup Sommerland investerer 30 mio. kr. i jubilæumssæson
22-04-2025
-
Michelin-erfaring skal løfte historisk badehotel
22-04-2025
-
Norge vil indføre turistskat på overnatninger
22-04-2025
-
Brøchner Hotels lander tilfredsstillende resultat
22-04-2025
-
Københavns Lufthavn fylder 100 år
22-04-2025
-
Nyt barkoncept satser på spil og samvær frem for høj promille
22-04-2025
-
Comwell fik indflydelse: Nyt hotel i Køge bliver mindre end planlagt
22-04-2025