Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Green Attraction er et målrettet miljømærke for attraktioner i Danmark, og Givskud Zoo - Zootopia har netop modtaget denne certificering. Det fremgår af en pressemeddelelse.

”Det er vi både glade for og stolte over. Man kan vel nærmest sige, at Givskud Zoo - Zootopia har grønt blod i årerne, og det er en del af vores DNA at arbejde for en grøn omstilling og en mere miljøvenlig drift i parken. Så det har været helt naturligt for os at gå efter certificeringen, der viser, at vi er meget målrettede, når det kommer til bæredygtighed, siger direktør i Givskud Zoo - Zootopia, Richard Østerballe.  

Green Attraction-certificerede attraktioner tæller både museer, dyreparker, videns - og forlystelsesparker. For at blive certificeret som en Green Attraction er der en række kriterier, som attraktionen skal leve op til og løbende overholde.

Næste skridt for Givskud Zoo - Zootopia er at få parkens vandrerhjem Givskud Zoo - Hostel Green Key-certificeret, og arbejdet for at leve op til de påkrævede kriterier og ansøgningen hertil er allerede undervejs. 

Green Attraction er etableret i samarbejde mellem Danske Zoos og Akvarier (DAZA), Organisationen Danske Museer (ODM), Foreningen af Forlystelser i Danmark (FFD), Videnspædagogiske Aktivitetscentre (VPAC) og HORESTA.

Bæredygtighed lever i det skjulte

Landets indkøbere af events og konferencer har for svært ved at orientere sig i, hvordan venues og konferencecentre reelt arbejder med miljø og bærdygtighed, viser ny undersøgelse.

Log ind