Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny undersøgelse fra Brand Finance viser, at København har det bedste brand blandt nordiske hovedstæder. Byen ligger globalt nummer 28, foran Stockholm, Oslo og Helsinki.
København klarer sig særligt godt på bæredygtighed og transportinfrastruktur, hvor den indtager en andenplads. På omdømme som ”ren by med miljøfokus” er København nummer tre globalt.
Undersøgelsen viser dog, at København og andre nordiske byer halter efter på genkendelighed, hvilket begrænser deres globale placering.
Regional chef for Skandinavien hos Brand Finance, Cristobal Pohle Vazquez, påpeger, at dette udfordrer byernes tiltrækningskraft for besøgende og talenter. København ligger her som nummer 54, og byerne skal øge deres globale synlighed for at forbedre denne opfattelse.
Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Syreres hjemrejse kan ramme branchen
12-12-2024
-
Ny nationalpark på 175.000 hektar kan tiltrække turister
12-12-2024
-
VisitDenmark: Nye tal styrker Danmark som helårsdestination
12-12-2024
-
Overnatningstal for oktober er tæt på ny rekord
12-12-2024
-
DGI Byen skifter til grøn strøm fra vindmølle
12-12-2024
-
Vandrerhjem skal tilpasse sig et marked i forandring
12-12-2024
-
Nyt hotel i Middelfart nærmer sig åbning
12-12-2024