Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Campingkoncernen First Camp, der driver 70 destinationer i Skandinavien, herunder Jesperhus Feriepark og 13 andre steder i Danmark, har meldt sig ind i HORESTA som led i sin vækststrategi.

Ifølge HR-partner Mike Jovicic skal medlemskabet understøtte selskabets ambitioner om at blive en førende aktør på det danske marked og på sigt i resten af Europa.

Samtidig vil erfaringer fra Jesperhus’ populære børneunivers med maskotter bredes ud til flere destinationer med fokus på børnefamilier og seniorer. First Camp vil også styrke vintersæsonen ved at tiltrække endnu flere konferencer og events.

Læs hele historien på Turisme24.dk

Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder

Vingsted Hotel & Konferencecenter har opnået Det Økologiske Spisemærke i bronze og er nu blandt leverandørerne i statens indkøbsaftale. Det skal sikre flere gæster i lavsæsonen og styrke stedets grønne profil.

Påskens placering sender overnatningstal ned

Et uheldigt sammenfald i kalenderen har sendt marts’ overnatningstal ned. Tal fra Danmarks Statistik viser et samlet fald på 25 pct., men udsigterne for resten af året giver branchen grund til fornyet optimisme. Især tyske turister står bag de fremadrettede stigninger.

Log ind