Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny rapport fra HORESTA, lavet i samarbejde med Kantar Gallup, viser markante geografiske forskelle i danskernes udespisevaner.
Mens københavnere i gennemsnit spiser ude over 10 gange om måneden – 44 pct. flere end landsgennemsnittet – ligger bornholmerne i den modsatte ende med kun tre besøg pr. måned, 46 pct. under gennemsnittet. Tallene, der dækker 2023, inkluderer alt fra kaffekøb til gourmetmiddage.
Ifølge HORESTA’s analyse er forskellene præget af faktorer som restaurantudbud, købekraft og livsstil. HORESTA’s viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, peger på et stort uforløst potentiale i at øge udespisningen i provinsen, bl.a. gennem støtte til lokale ”jord til bord”-koncepter, som kan fremme gastronomisk udvikling uden for storbyerne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Noma flytter hjem til Danmark: Åbner med ny ledelsesstruktur
11-06-2026
-
Alchemists grundlægger bliver FN-ambassadør
11-06-2026
-
Restaurant Flammen runder 20 restauranter i Danmark
11-06-2026
-
Nordborg Resort passerer 450.000 overnatninger
11-06-2026
-
Madklubben forbedrer drift og bundlinje trods omkostningspres
11-06-2026
-
Politisk kritik af mangel på turismeordførere i regeringen
11-06-2026
-
Boutiquehotel satser på naturnær wellness
11-06-2026
-
Internationalt: Spanien nærmer sig 100 millioner turister
11-06-2026
-
Internationalt: Giganthotel med 1.240 værelser åbner i Polen
11-06-2026