Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny rapport fra HORESTA, lavet i samarbejde med Kantar Gallup, viser markante geografiske forskelle i danskernes udespisevaner.
Mens københavnere i gennemsnit spiser ude over 10 gange om måneden – 44 pct. flere end landsgennemsnittet – ligger bornholmerne i den modsatte ende med kun tre besøg pr. måned, 46 pct. under gennemsnittet. Tallene, der dækker 2023, inkluderer alt fra kaffekøb til gourmetmiddage.
Ifølge HORESTA’s analyse er forskellene præget af faktorer som restaurantudbud, købekraft og livsstil. HORESTA’s viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, peger på et stort uforløst potentiale i at øge udespisningen i provinsen, bl.a. gennem støtte til lokale ”jord til bord”-koncepter, som kan fremme gastronomisk udvikling uden for storbyerne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA
26-06-2026
-
Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere
26-06-2026
PRESSEKLIP
-
Cofoco sætter ny overskudsrekord
26-06-2026
-
Ny Scandic-kæde udvider til endnu et nordisk marked
26-06-2026
-
Danmarks rigeste mand vil købe Aarhus Airport
26-06-2026
-
Milliondonation skal sikre nordjysk attraktion
26-06-2026
-
De Konservative vil styrke turismens rammevilkår
26-06-2026
-
Ny ledelse sætter kursen på Hotel Pejsegården
26-06-2026
-
Nu åbner ny turismeuddannelse for ansøgere
26-06-2026
-
Internationalt: Hotel Hans Egede i Nuuk løfter resultatet markant
26-06-2026