Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

En ny rapport fra HORESTA, lavet i samarbejde med Kantar Gallup, viser markante geografiske forskelle i danskernes udespisevaner.

Mens københavnere i gennemsnit spiser ude over 10 gange om måneden – 44 pct. flere end landsgennemsnittet – ligger bornholmerne i den modsatte ende med kun tre besøg pr. måned, 46 pct. under gennemsnittet. Tallene, der dækker 2023, inkluderer alt fra kaffekøb til gourmetmiddage.

Ifølge HORESTA’s analyse er forskellene præget af faktorer som restaurantudbud, købekraft og livsstil. HORESTA’s viceadm. direktør, Jeppe Møller-Herskind, peger på et stort uforløst potentiale i at øge udespisningen i provinsen, bl.a. gennem støtte til lokale ”jord til bord”-koncepter, som kan fremme gastronomisk udvikling uden for storbyerne.

Læs hele historien på Travelnews

Fem markante hoteller vender tilbage til HORESTA

Flere profilerede hoteller har valgt HORESTA til. Det glæder brancheorganisationen, der ser de nye medlemskaber som en stærk tillidserklæring til den specialiserede rådgivning og det faglige fællesskab, de får gennem medlemskabet.

Sommerens vigtigste tjek: Unge medarbejdere

Sommeren betyder mange nye unge medarbejdere, men også øget fokus fra Jobpatruljen og myndighederne. Et enkelt tjek af arbejdstid, opgaver og oplæring kan være med til at sikre både lovgivning, et godt arbejdsmiljø og en tryg start på arbejdslivet for de unge.

HORESTA sænker kontingentet for medlemmer

Fra 1. oktober sænker HORESTA kontingentet for alle medlemsvirksomheder. Målet er at styrke organisationens position og gøre medlemskab attraktivt for endnu flere virksomheder.

Log ind