Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Krydstogtsgæsterne bidrager i stigende grad til turismeomsætningen i Aarhus, og VisitAarhus forventer, at sæsonen vil skabe både økonomisk aktivitet og international eksponering. Det skriver Aarhus Stiftstidende.
Ifølge administrerende direktør i VisitAarhus, Pia Lange Christensen er krydstogter en vigtig brik i byens samlede turismestrategi, og hun peger på, at gæsterne i stigende grad søger autentiske, lokale oplevelser.
Aarhus har forberedt sig med både forbedret infrastruktur og øget fokus på gæsteservice. Blandt andet er der udviklet nye guidede ture og oplevelsespakker, der skal trække turisterne længere ind i byen og ud i regionen. VisitAarhus arbejder tæt sammen med erhvervslivet om at optimere gæsternes oplevelse og sikre, at byen kan håndtere det stigende antal besøgende.
Krydstogtsæsonen forventes at strække sig helt til oktober.
Læs hele historien på stiften.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelhandler tegner sig for rekordstor andel af ejendomsmarkedet
10-05-2025
-
Milliardpotentiale i vinterturisme: Q1 skal booste København
10-05-2025
-
Tidligere hotelchef i Washington DC skal lede boutiquehotel i Ørestad
10-05-2025
-
44 kunstportaler skal gøre Odense til international kulturby
10-05-2025
-
Erfaren brancheprofil skal løfte Hotel Phønix
10-05-2025
-
Påskens placering sender overnatningstal ned
10-05-2025
-
Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål
10-05-2025
-
Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder
10-05-2025