Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Starbucks forsøger at vende en forventet salgsnedgang på 5 pct. i årets første kvartal ved at fokusere på betalende kunder.

Den nye politik definerer kunder som dem, der foretager et køb, mens ikke-betalende gæster bedes forlade lokalerne. Dette markerer et skifte fra kædens mere åbne tilgang fra 2018.

Strategien, som er introduceret af direktør Brian Niccol, inkluderer også en mindre menu og separate køer for at reducere ventetid. Målet er at øge indtjeningen og effektiviteten i kaffekæden.

Læs hele historien på FødevareWatch

Søg 10.000 kr. til indsats for mental sundhed på arbejdspladsen

Danmarks Mentale Sundhedsdag markerer igen i år muligheden for at søge støtte til trivsel på jobbet. Med op til 10.000 kr. i støtte fra Velliv Foreningen kan hotel-, restaurant- og turismevirksomheder styrke deres arbejde med mental sundhed – og samtidig dokumentere en indsats i ESG-regnskabet.

Log ind