Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
VisitDenmark justerer sin internationale strategi og udvider antallet af prioriterede markeder fra ni til 14. De nuværende hovedmarkeder reduceres til otte, mens seks nye udviklingsmarkeder tilføjes, heriblandt Schweiz, Polen, Belgien og Spanien.
Strategien er godkendt af Det Nationale Turismeforum under By-, Land- og Kirkeministeriet og skal sikre bedre udnyttelse af midlerne til markedsføring. Hovedmarkederne vil fortsat få fuld markedsføringsindsats, mens udviklingsmarkederne afsøges for vækstpotentiale.
Med ændringerne vil de nye otte hovedmarkeder være Tyskland, Storbritannien, Norge, USA, Nederlandene, Sverige, Frankrig, Italien, mens de seks udviklingsmarkeder vil være Schweiz, Spanien, Belgien, Polen, Østrig og Indien.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Stjernekok forlader Démodé
08-08-2025
-
Subway planlægger nyt indtog i danske storcentre
08-08-2025
-
Flere solgte hotelværelser i Odense trods fald i belægningsgrad
08-08-2025
-
Turister rejser til steder der snart forsvinder
08-08-2025
-
Tyske turister topper listen over sommerens mobilbrugere i Danmark
08-08-2025
-
Overskuddet falder på Helnan Marselis Hotel efter ansættelsesboom
08-08-2025