Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Københavns Kommune har afsat 250.000 kr. til en forundersøgelse af, hvordan hovedstaden kan samle aktører om en vinterfestival, der skal skabe mere liv og turisme i de kolde kvartaler. Det skriver Turistmonitor.
Projektet ledes af KBH – Commerce & Culture, og direktør Michael Gatten drømmer om, at København bliver Nordens vinterhovedstad med aktiviteter, vinterboder og kulturoplevelser spredt over hele byen.
Ideen er ikke en traditionel festival med madboder, men snarere en struktureret indsats med byens mange aktører som medskabere. Målet er at styrke oplevelsesøkonomien og hoteldriften i lavsæsonen. En fælles paraply og mulig vinterfestivalbillet skal binde byen sammen.
Kulturborgmester Mia Nyegaard ser positivt på ambitionerne og understreger, at projektets succes kræver både samarbejde og tålmodighed – og muligvis en flerårig, politisk medfinansiering, før det kan stå på egne ben. Det første resultat bliver 10 anbefalinger til politikerne, som skal vurderes senere i år.
Læs hele historien på turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Flammen henter svensk landechef til ekspansion
12-06-2025
-
Milling Hotels løfter resultatet med tocifret millionbeløb
12-06-2025
-
Ny filmrabat skal styrke dansk turisme og hotelbranchen
12-06-2025
-
Hoteller på Fyn forbereder sig på stor golfturnering i 2026
12-06-2025
-
København vil være Nordens vinterhovedstad
12-06-2025
-
Turistskat og Airbnb i fokus hos HORESTA på Folkemødet
12-06-2025
-
Airbnb-udlejning uden kontrol bekymrer i København
12-06-2025