Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Marriott International er i gang med at teste et nyt AI-baseret værktøj, der skal automatisere fordelingen af hotelværelser. Værktøjet, som stadig er i pilotfasen, tildeler værelser baseret på faktorer som gæstens præferencer, loyalitetsstatus, belægning og længden af opholdet.
Ifølge Marriotts globale teknologidirektør, Naveen Manga, kan teknologien håndtere opgaver, der tidligere tog timer, på få sekunder.
De første tests viste dog, at personalet ofte tilsidesatte AI’ens valg, men efter tilpasninger fungerer systemet nu langt bedre. Marriott understreger, at teknologien skal frigøre tid til gæstefokus – ikke erstatte medarbejderne.
Koncernen har investeret i AI siden 2023 og arbejder aktivt med interne innovationsforløb og teknologiløsninger.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Flammen henter svensk landechef til ekspansion
12-06-2025
-
Milling Hotels løfter resultatet med tocifret millionbeløb
12-06-2025
-
Ny filmrabat skal styrke dansk turisme og hotelbranchen
12-06-2025
-
Hoteller på Fyn forbereder sig på stor golfturnering i 2026
12-06-2025
-
København vil være Nordens vinterhovedstad
12-06-2025
-
Turistskat og Airbnb i fokus hos HORESTA på Folkemødet
12-06-2025
-
Airbnb-udlejning uden kontrol bekymrer i København
12-06-2025