Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
"Andersen Forever" er navnet på markeringen, der fra 4. august og langt ind i efteråret skal tiltrække 100.000 besøgende til Odense. Det skriver Turistmonitor.
Eventrækken består af mere end 50 unikke arrangementer, fordelt på 38 kulturaktører og institutioner. Målet er at styrke fortællingen om H.C. Andersen som en evig inspirationskilde og samtidig samle byen om fælles oplevelser.
Der forventes gæster fra både Danmark, Tyskland, Sverige og USA. VisitOdense, Destination Fyn og VisitDenmark står bag den internationale markedsføring.
Ifølge Odense Kommune er tæt samarbejde med byens turisme- og kulturerhverv afgørende for at skabe indhold og stemning i hele byen.
Læs hele historien på turistmonitor.dk
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Michelin-kok vinder Bornholms prestige-konkurrence
24-06-2025
-
Odense satser på 100.000 turister til fejring af H.C. Andersen
24-06-2025
-
Aalborg-restaurant fik Michelinstjerne med uventet investor
24-06-2025
-
Trods millionunderskud tror Gastromé på balance i 2025
24-06-2025
-
Danmark deltog blandt Europas bedste dealere
24-06-2025
-
11 analyser skal bane vej for flere mødeturister til Danmark
24-06-2025
-
Copenhagen Sprint kom godt fra start
24-06-2025
-
Schackenborg Slot dropper landbrug og satser på turister
24-06-2025