Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

"Andersen Forever" er navnet på markeringen, der fra 4. august og langt ind i efteråret skal tiltrække 100.000 besøgende til Odense. Det skriver Turistmonitor.

Eventrækken består af mere end 50 unikke arrangementer, fordelt på 38 kulturaktører og institutioner. Målet er at styrke fortællingen om H.C. Andersen som en evig inspirationskilde og samtidig samle byen om fælles oplevelser.

Der forventes gæster fra både Danmark, Tyskland, Sverige og USA. VisitOdense, Destination Fyn og VisitDenmark står bag den internationale markedsføring.

Ifølge Odense Kommune er tæt samarbejde med byens turisme- og kulturerhverv afgørende for at skabe indhold og stemning i hele byen.

Læs hele historien på turistmonitor.dk

Nyt hotelprojekt i 12 etager på vej i Næstved

Et stort hotelbyggeri er rykket tættere på virkelighed i Næstved. Kommunen har netop solgt en centralt beliggende grund, og nu starter planlægningen af både hotel, boliger og bypark.

Easy Stay udvider med nyt hotel i Næstved

Den ubemandede hotelkæde Easy Stay tager næste skridt mod fem hoteller på Sjælland. Næstved bliver næste lokation i rækken – med fokus på erhvervsrejsende.

Log ind