Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Hvordan får man flere turister til København i årets koldeste måneder?
Det spørgsmål var i centrum, da Wonderful Copenhagen i sidste uge samlede aktører fra hovedstadens turismeerhverv til en dag med idéudvikling og oplæg.
Målet var at styrke helårsturismen og udvikle konkrete løsninger, der kan gøre vinteren mere attraktiv for både gæster og lokale.
En ny kampagnefilm med titlen The art of hugging blev præsenteret, og aktørerne blev opfordret til at støtte lanceringen. Sociolog Eva Steensig bidrog med indsigter i gæsternes behov i vinterhalvåret, og Designmuseum Danmark delte erfaringer fra fællesspisningskonceptet Dine & Design.
Ifølge Wonderful Copenhagen er helårsturisme et fælles projekt, og initiativet bakkes op politisk: Københavns Kommune har afsat 10,5 mio. kr. til projektet Vinter i København, der skal koordinere indsatsen gennem et nyt sekretariat med fokus på samarbejde mellem byens erhvervs- og kulturliv.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Unge hotel- og restauranttalenter hædret på HORESTA Årsdag 2025
31-10-2025
-
Fremtiden i fokus på rekordstor årsdag hos HORESTA
31-10-2025
-
Rasmus Munk fra Alchemist vinder The Best Chef Awards for andet år i træk
31-10-2025
-
Regeringen vil investere i turisme og stramme grebet om Airbnb
31-10-2025
-
Nu åbner Rox Resort i Køge
31-10-2025
-
Danhostel finder ny direktør med kædeerfaring
31-10-2025
-
Fire arkitektteams i kapløb om nyt verdensarvscenter i Roskilde
31-10-2025
-
Støj fra restaurantgæster skaber splid i Indre By
31-10-2025