Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Kyststrækningen langs Storebælt rummer mange oversete strande og naturoplevelser, som nu skal frem i lyset.
Destination Sjælland har med projektet 'Sjællands Vestkyst' sat gang i en ambitiøs indsats for at udvikle området som et nyt turistmål. Projektet løber til 2027 og er støttet med 3,2 mio. kr. Målet er at udvælge seks-otte centrale strande, som skal fungere som gateways til kysten, med fælles fortælling og skiltning.
Ifølge direktør Morten Jensen skal satsningen også løftes gennem vandsportsevents – blandt andet High Diving i Korsør og en SUP-ekspedition med verdensmester Casper Steinfath.
Et markant benspænd er dog manglen på udlejede sommerhuse. Af områdets 10.000 huse lejes kun 300-500 ud, og her arbejdes der målrettet på at motivere flere ejere.
Samtidig styrkes markedsføringen af området som camping- og autocamperdestination.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Finalisterne til Årets Kok og Årets Tjener 2026 er fundet
23-11-2025
-
Madklubben til HORESTA Årsdag 2025: Digitalisering starter der, hvor gæsten ikke ser det
23-11-2025
-
Restaurant Insights 2025: Få ny viden og inspiration til restaurantdriften
23-11-2025
-
HORESTA: Regeringens satsning på erhvervsturismen er et stærkt signal
23-11-2025
PRESSEKLIP
-
Beskæftigelsen fortsatte med at stige i september
21-11-2025
-
Mødeturisme og grøn omstilling får millionløft af staten
21-11-2025
-
Nye kystprojekter får luft under vingerne
21-11-2025
-
HORESTA: Strategisk turismeløft er godt – men bør følges op af bedre konkurrencevilkår
21-11-2025
-
Øresundslinjen bliver nu mere batteridrevet
21-11-2025
-
Klima og turisme forenes i ny storattraktion i Roskilde
21-11-2025