Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De seneste år er hotelkæder også gået ind på markedet for korttidsudlejning, som tidligere var domineret af virksomheder som Airbnb. Husejeren sørger for indkvarteringen, og hotellet eller dets partnere sørger for resten, såsom booking, anbefaling og booking af udflugter, løsning af problemer, rengøring under opholdet og efter udtjekning. Rejsende modtager også hotelfordele såsom loyalitetsprogrammer, adgang til resortets faciliteter, skriver Travelnews.dk.
For eksempel kan feriegæster, der booker gennem Onefinestay, udlejningsfirmaet, som Accor Hotels købte i 2016, optjene og indløse point med Accors Live Limitless-program.
“Forretningsrejsende såvel som fritidsrejsende værdsætter, hvad Airbnb mangler, og hvad hotelmærker gør bedst: tilgængelighed (indkvartering kan ikke afmeldes med kort varsel), professionel gæstfrihed, brandstandarder og fordele ved loyalitetsprogrammet,” siger Chekitan Dev, professor ved Cornell University’s Nolan School of Hotel Administration. Ithaca, NY til Washington Post
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Wassim Hallal hædret som Kokkenes Kok 2024
04-11-2025
-
Travleste oktober nogensinde i Københavns Lufthavn
04-11-2025
-
Hotel Alsik forlader international kæde og går solo
04-11-2025
-
Forum i København forvandles: Hotel kan blive en del af planen
04-11-2025
-
Kendismægler afsløret i ulovlig hotelombygning i Valby
04-11-2025
-
Staten afsætter millioner til turismefremstød ved Femern
04-11-2025
-
MCH gør status: 25 år med ambitioner og resultater i Herning
04-11-2025
-
Svensk studie genstarter debat om differentieret moms
04-11-2025
-
Ny EU-sanktion rammer turismesamarbejde med Rusland
04-11-2025
-
Marie Bojsen modtager Årets Wiuff for sit arbejde med grisekød
04-11-2025