Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Når Sticks’n’Sushi-holdet åbner nye restauranter, gør de det altid med nogle principper for øje. Forretningen skal blandt andet sikres en loyal base af gæster, der bor i restaurantens nærområde - og derfor åbner Sticks’n’Sushi ikke i områder, hvor der primært kommer internationale turister. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Andreas Karlsson, der er adm. direktør for sushi-kæden, sammenligner det at drive restaurant med at spille en vigtig fodboldkamp - og at gøre det dag ud dag ind.
”Det at drive restaurant er som at spille en pokalfinale hver dag. Tilmed en pokalfinale fra kl. 12, når du åbner, til lukketid og på 27 forskellige steder på en gang. Du skal sikre, at alle dine gæster går derfra og tænker, at det var en god oplevelse, og gerne vil komme igen,” siger han.
“Hvis du mister fokus fra den pokalfinale, du er ved at spille, kan ting sagtens gå galt. Vi har også tabt tingene på gulvet, men så har vi samlet dem op og lært, at vi ikke skal begå samme fejl igen. Og kan du arbejde med den mentalitet på restaurantniveau, kommer du til at klare dig godt,” fortsætter direktøren.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Du kan nå det endnu: Mål trivslen inden årets udgang
03-10-2025
-
Få gavn af sundhedsordningen
03-10-2025
PRESSEKLIP
-
Korttidsudlejning vokser markant – HORESTA kræver politisk handling
03-10-2025
-
Rasmus Munk igen kåret som verdens bedste kok
03-10-2025
-
Jeppe Møller-Herskind skal styrke fortællingen om branchen
03-10-2025
-
Fahd Ibrahim vender tilbage som køkkenchef på Molskroen
03-10-2025
-
Nordborg Resort på Als overgår alle forventninger
03-10-2025
-
Uber Eats klar til dansk indtog med store ambitioner
03-10-2025
-
Hilton runder 9.000 hoteller globalt
03-10-2025