Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.

De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.

Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.

Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)

Norrlyst-koncernen indtager scenen til HORESTA Årsdag 2025

Når HORESTA den 30. oktober samler branchen i Øksnehallen til HORESTA Årsdag 2025, er restauratør og stifter af Norrlyst-koncernen, Bjarke Just Nielsen, blandt oplægsholderne. Han vil fortælle om, hvordan Norrlyst på få år har skabt en solid forretning ved at gentænke måden at drive restaurant på.

Log ind