Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Historisk kvartalsregnskab hos Københavns Lufthavne
05-11-2024
-
Marienlyst Strandhotel går mod rekordår i 2024
05-11-2024
-
Hotel d'Angleterre blandt de bedste hoteller i Nordeuropa
05-11-2024
-
Undgå greenwashing: Brug de rigtige udsagn når I beskriver jeres produkter
05-11-2024
-
Hotel Sanders modtager prestigefyldt Gazellepris
05-11-2024
-
Hotel Tønderhus vender konkurs til millionoverskud
05-11-2024
-
Sønderborg Lufthavn fordobler passagertallet i oktober
05-11-2024
-
Stor opbakning til krydstogtturisme på Bornholm
05-11-2024