Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Leveringstjenester som Just Eat og Wolt har øget McDonald's omsætning i Danmark, især i byer som København. Det siger Mads Friis, adm. direktør i Food Folks Danmark, der ejer McDonald’s varemærket i Danmark.
De danske forbrugeres stigende efterspørgsel på hurtig levering har gjort nye restaurantlokationer mere rentable, og McDonald's har omfavnet samarbejdet med leveringstjenester, som tidligere blev mødt med modstand.
Mads Friis kalder leveringssamarbejdet for komplekst og dynamisk, især på grund af høje kommissionssatser. Ifølge CBS-lektor Per Østergaard Jacobsen ændrer platformøkonomien markedsdynamikken, og det kan udfordre restaurantkædernes kundekontakt.
Læs hele historien på FødevareWatch (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny turismeaftale sikrer 100 millioner til vækst
19-11-2024
-
Norsk milliardær og Norwegian lancerer ny loyalitetsvaluta
19-11-2024
-
Skuespilhuset, Operaen og Gamle Scene modtager internationalt miljømærke
19-11-2024
-
Restauranter taber stort på udeblevne gæster
19-11-2024
-
Djurs Sommerland vinder årets pris for sjette gang
19-11-2024
-
Nyt SKI-udbud: Hoteller og venues får en ny chance
19-11-2024