Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Som landechef for Espresso House Danmark har 35-årige Mads Holmgaard løftet medarbejderfokus gennem kurser, traineeforløb og workshops.

Det har styrket både drift og trivsel i kædens over 60 danske butikker. Et nyt ledelsesmantra for 2024, »Vi vil gøre en forskel for mennesker«, er omsat til konkrete indsatser, herunder deltagelse i »March mod Ensomhed« og kampagnen »CupTogether«, der skal fremme fællesskab i kaffebarerne.

Ifølge Tobias Frohm, chef for mennesker og bæredygtighed i Espresso House, har indsatsen styrket arbejdsmiljøet og medarbejdernes stolthed. Den seneste tilfredshedsundersøgelse viser både høj besvarelsesprocent og stigende anbefaling af arbejdspladsen.

Læs hele historien på Berlingske (kræver login)

Joe & The Juice er tilbage i plus

Juicekæden har vendt underskud til overskud og oplever rekordomsætning. Ny kapital og ambitiøs vækststrategi skal sikre ekspansion på kernemarkeder og nye regioner.

Debatten om drikkepenge ruller videre

Hvordan drikkepenge gives og opfattes er under forandring i takt med nye betalingsvaner og teknologiske løsninger. HORESTA deltog tidligere på ugen i DR Aftenshowet for at fremhæve behovet for fleksibilitet og respekt for gæstens oplevelse.

Log ind