Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Regeringen vil udnytte potentialet i store internationale events til at tiltrække flere turister til Danmark og har derfor afsat ni mio. kr. fra turismereserven til en styrket markedsføringsindsats.

Pengene går til VisitDenmark, som skal videreudvikle værktøjer til at måle potentiale og effekt af events samt styrke koordineringen med eventaktører.

Ifølge by-, land- og kirkeminister Morten Dahlin er målet både at øge turismeomsætningen og skabe varig brandingværdi.

Et eksempel på potentialet er Tour de France-starten i Danmark i 2022, som tiltrak 720.000 turister og udløste et forbrug på 757 mio. kr. Danmark har i år været vært for flere store begivenheder og har desuden sikret værtskaber for kommende events frem mod 2029.

Læs hele historien på Turistmonitor

Læs også mere på Turisme24

Regeringen fastholder ambitiøst turismemål

Trods faldende væksttempo i overnatningstal tror både minister og brancheaktører fortsat på at indfri målsætningen. Flere investeringer og en national kampagne skal bane vejen.

Log ind