Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som reaktion på gentagne episoder med chikane og respektløs adfærd fra gæster har Restaurant Omar på Nørrebro indført et nyt initiativ. Ved bordbestilling udpeges én gæst som bordkaptajn med ansvar for, at stemningen forbliver god, og at grænser respekteres – både ved eget bord og i det øvrige lokale.
Indehaver Simon Leo Hansen kalder det et desperat skridt, men nødvendigt for at skabe et trygt arbejdsmiljø, især for kvindelige ansatte, der ofte oplever uønsket adfærd. Tiltaget bygger på en længere indsats og rådgivning og er ifølge ham blevet positivt modtaget.
HORESTAs arbejdsmiljøchef Vivi Nedergaard Lambert bakker op om initiativer, der tydeligt kommunikerer forventninger til gæsters adfærd. Ordningen har ikke konkrete konsekvenser for gæster, som undlader at gribe ind, men skal fremme ansvarsfølelse og støtte personalet i pressede situationer.
Ifølge Simon Leo Hansen handler det ikke om at være perfekte, men om at forsøge at ændre en kultur, der skader medarbejderne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Danske turismetalenter med på prestigefyldt Forbes-liste
26-04-2025
-
HORESTA kritiserer Arena Næstved for unfair konkurrence
26-04-2025
-
Ny hotelchef udnævnt på ProfilHotels Mercur
26-04-2025
-
Pakhus Bryggen opnår Green Key-certificering
26-04-2025
-
Amerikanske turister søger kvalitet og autenticitet i Danmark
26-04-2025
-
Danmarks ældste hotel kæmper med underskud efter udfordrende sæson
26-04-2025
-
Kolding Hotel Apartments investerer rekordoverskud i opgradering
26-04-2025
-
Fjordgaarden leverer flot vækst i 2024
26-04-2025