Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Som reaktion på gentagne episoder med chikane og respektløs adfærd fra gæster har Restaurant Omar på Nørrebro indført et nyt initiativ. Ved bordbestilling udpeges én gæst som bordkaptajn med ansvar for, at stemningen forbliver god, og at grænser respekteres – både ved eget bord og i det øvrige lokale.
Indehaver Simon Leo Hansen kalder det et desperat skridt, men nødvendigt for at skabe et trygt arbejdsmiljø, især for kvindelige ansatte, der ofte oplever uønsket adfærd. Tiltaget bygger på en længere indsats og rådgivning og er ifølge ham blevet positivt modtaget.
HORESTAs arbejdsmiljøchef Vivi Nedergaard Lambert bakker op om initiativer, der tydeligt kommunikerer forventninger til gæsters adfærd. Ordningen har ikke konkrete konsekvenser for gæster, som undlader at gribe ind, men skal fremme ansvarsfølelse og støtte personalet i pressede situationer.
Ifølge Simon Leo Hansen handler det ikke om at være perfekte, men om at forsøge at ændre en kultur, der skader medarbejderne.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA og Dansk Erhverv i fælles front: Airbnb skal under politisk lup
09-10-2025
-
Stor afsløring: Netværk af skyggehoteller i København
09-10-2025
-
Dansk burgerkæde rykker ud i verden: Hungry Dane åbner i Schweiz
09-10-2025
-
Ny hoteldirektør og ny køkkenchef til Gram Slot
09-10-2025
-
HORESTA: Politisk indgreb mod Airbnb kan være på vej
09-10-2025
-
Rejse- og turismesektoren har brug for millioner af nye ansatte frem mod 2035
09-10-2025
-
Spanien slår turismerekord trods protester mod overturisme
09-10-2025
-
Små portioner hitter i USA – ikke samme tendens i Danmark
09-10-2025
-
Bygningskrav kan tvinge Comwell-hotel i Lyngby til ændringer
09-10-2025
-
Ny attraktion på Lolland tiltrækker over 100.000 gæster
09-10-2025