Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Antallet af norske turister i Danmark er faldet markant siden 2019. En ny kampagne skal vende udviklingen, og feriehusferie bliver et centralt fokusområde.

VisitDenmark har sammen med partnere analyseret nordmændenes rejsevaner. Undersøgelsen viser, at feriehusferie har stort potentiale, da den kombinerer kystnær afslapning og privatliv med en prisvenlig ferieform.

Attraktioner som Tivoli og Legoland er fortsat vigtige for børnefamilier, men den svage norske krone har gjort nordmændene mere prisbevidste. VisitDenmark samarbejder nu med blandt andre Sol og Strand for at målrette markedsføringen og gøre Danmark mere attraktivt – især tidligt på sommeren, hvor priserne er lavere.

Læs hele historien på Turistmonitor.dk

HORESTA: EU-pakkerejsedirektiv kan presse hoteller økonomisk

EU arbejder på nye regler for pakkerejser, som kan få alvorlige økonomiske konsekvenser for hoteller. HORESTA advarer om, at forslaget vil begrænse forudbetalinger og skærpe krav til refundering, hvilket kan ramme hotellernes likviditet.

Styrk din ledelse uden at sprænge budgettet

Bliv en stærkere leder med akademifaget "Ledelse i Praksis", hvor du får indsigt i ledelsesværktøjer skræddersyet til hotel- og restaurationsbranchen. Tilmeldingsfristen er den 8. april.

Log ind