Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Antallet af norske turister i Danmark er faldet markant siden 2019. En ny kampagne skal vende udviklingen, og feriehusferie bliver et centralt fokusområde.

VisitDenmark har sammen med partnere analyseret nordmændenes rejsevaner. Undersøgelsen viser, at feriehusferie har stort potentiale, da den kombinerer kystnær afslapning og privatliv med en prisvenlig ferieform.

Attraktioner som Tivoli og Legoland er fortsat vigtige for børnefamilier, men den svage norske krone har gjort nordmændene mere prisbevidste. VisitDenmark samarbejder nu med blandt andre Sol og Strand for at målrette markedsføringen og gøre Danmark mere attraktivt – især tidligt på sommeren, hvor priserne er lavere.

Læs hele historien på Turistmonitor.dk

Tysk momsnedsættelse bekymrer dansk turistbranche

Planer om lavere moms på restaurantbesøg i Tyskland vækker bekymring i det danske turisterhverv. Særligt frygtes det, at det vil svække Vestkystens tiltrækningskraft over for tyske gæster.

Københavns Lufthavn fylder 100 år

Fra blot 285 passagerer i 1925 til næsten 30 millioner i dag – Københavns Lufthavn har udviklet sig til et centralt omdrejningspunkt for dansk turisme. Målet er 32 millioner rejsende i 2025.

Log ind