Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.

Fastfoodmarkedet i København er i markant vækst, og det er især danske spillere, der trækker læsset.

Nye tal fra HORESTA viser, at tre ud af fem af de største kæder i byen er danske, med Joe & The Juice helt i front foran kæder som McDonald’s og Espresso House.

Det vidner ifølge HORESTAs adm. direktør Jeppe Møller-Herskind om en branche i forandring, hvor hurtig mad i stigende grad forbindes med kvalitet, bekvemmelighed og i nogle tilfælde sundhed.

Samtidig peger HORESTA på en overraskende tendens: Kaffe er blevet et centralt salgsparameter, og flere af de største aktører har gjort netop det til en del af deres kerneforretning. Ifølge Jeppe Møller-Herskind er det en udvikling, der stiller nye krav til kæderne – ikke mindst i forhold til bæredygtighed og professionalisering.

Læs hele historien på KøbenhavnLiv

Stjernekokke skal sætte turbo på dansk madturisme

Et nyt rådgivende udvalg med gastronomiske topprofiler som Rasmus Munk og Kenneth Toft-Hansen skal sikre, at dansk gastronomi i højere grad omsættes til turismevækst. Regeringen bakker op med 40,5 mio. kr.

Log ind