Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Den danske madspildsvirksomhed Too Good To Go tager nu hul på det asiatiske marked med en lancering i Japan.
Ifølge adm. direktør Mette Lykke er landet valgt, fordi det både har stærke kulturelle værdier for madrespekt og ambitiøse mål om at reducere madspild markant frem mod 2030.
Japan smider årligt over 22 mio. tons mad ud – heraf knap 5 mio. tons spiselige fødevarer – hvilket gør markedet både udfordrende og oplagt for en aktør som Too Good To Go.
Hiroto Ooka er ansat som landechef med ansvar for opbygningen af det japanske marked. Samtidig søger virksomheden ifølge Insidebusiness en investor, der kan købe en større minoritetspost i selskabet til en værdi af ca. 2,2 mia. kr.
På trods af tidligere store underskud har Too Good To Go i 2024 leveret sit første driftsoverskud på 13,4 mio. kr. og en omsætning på 1,4 mia. kr. Selskabet er nu til stede i 19 lande og har ambitioner om yderligere ekspansion.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
-
Du kan nå det endnu: Mål trivslen inden årets udgang
03-10-2025
-
Få gavn af sundhedsordningen
03-10-2025
PRESSEKLIP
-
Korttidsudlejning vokser markant – HORESTA kræver politisk handling
03-10-2025
-
Rasmus Munk igen kåret som verdens bedste kok
03-10-2025
-
Jeppe Møller-Herskind skal styrke fortællingen om branchen
03-10-2025
-
Fahd Ibrahim vender tilbage som køkkenchef på Molskroen
03-10-2025
-
Nordborg Resort på Als overgår alle forventninger
03-10-2025
-
Uber Eats klar til dansk indtog med store ambitioner
03-10-2025
-
Hilton runder 9.000 hoteller globalt
03-10-2025