Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
Siden Jagger åbnede sin første restaurant i april 2016, har markedet forandret sig markant. Det skriver Fødevarewatch.dk.
Dengang var den eneste nulevende leveringstjeneste på markedet Just-Eat, og dengang hentede forbrugerne stadig maden selv. Men det er nye tider, som stifter Christian Brandt har haft et vågent øje med. Take-away er stormet frem, det bliver nu leveret, og markedsføringen foregår i høj grad på leveringsplatformene.
Det er forandringer på både godt og ondt, siger Christian Brandt.
”Entrebilletten til markedet er blevet dyrere, men potentialet er samtidigt større,” lyder det fra Jagger-stifteren, der tæller 23 restauranter med syv nye på vej.
Den grundlæggende forskel på i dag og for syv år siden, er ifølge Christian Brandt, at der er et ekstra led i værdikæden, der også skal have del af overskuddet. Og det er en af grundende til, at entrebilletten til markedet for nye restauranter er blevet dyrere, siger Jagger-stifteren, der også peger på andre faktorer som højere renter og derved dyrere lån.
Læs hele historien på fødevarewatch.dk – kræver login
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Regeringen lemper emballagekrav efter hård kritik
12-09-2025
-
Regeringen vil bane vej for lavere moms på fødevarer
12-09-2025
-
Stigende turistafgift gav ikke færre endagsturister i Venedig
12-09-2025
-
Bornholm samler nordisk turismekonference
12-09-2025
-
60 mio. kr. til 15 nye turismeprojekter
12-09-2025
-
Ustabilt vejr ramte sjællandske forlystelsesparker
12-09-2025
-
Trods store regionale forskelle: Campingpladser melder om fremgang
12-09-2025
-
Udland: AI giver kokke og hoteller nye værktøjer mod madspild
12-09-2025