Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
En ny undersøgelse fra Brand Finance viser, at København har det bedste brand blandt nordiske hovedstæder. Byen ligger globalt nummer 28, foran Stockholm, Oslo og Helsinki.
København klarer sig særligt godt på bæredygtighed og transportinfrastruktur, hvor den indtager en andenplads. På omdømme som ”ren by med miljøfokus” er København nummer tre globalt.
Undersøgelsen viser dog, at København og andre nordiske byer halter efter på genkendelighed, hvilket begrænser deres globale placering.
Regional chef for Skandinavien hos Brand Finance, Cristobal Pohle Vazquez, påpeger, at dette udfordrer byernes tiltrækningskraft for besøgende og talenter. København ligger her som nummer 54, og byerne skal øge deres globale synlighed for at forbedre denne opfattelse.
Læs hele historien på Turisme24.dk (kræver login)
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Ny politisk kurs i København kan ændre turismens retning
20-11-2025
-
Park Lane Copenhagen bliver Danmarks ottende femstjernede hotel
20-11-2025
-
Byggeri af ny Hotel- og Restaurantskole sættes i bero
20-11-2025
-
Europa runder 300 nye hoteller i 2025
20-11-2025
-
HORESTA løfter sløret for Hotel Insights 2025-program
20-11-2025
-
Ingen OL i sigte under ny kultur- og fritidsborgmester i København
20-11-2025
-
Gratis inspirationsdag for elever på Nyborg Strand
20-11-2025
-
Udendørsservering forbydes i det centrale Firenze
20-11-2025
-
Ny ejer vil tiltrække erhvervsgæster til Hotel Fjordgaarden
20-11-2025