Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
For præcis 25 år siden præsenterede Georg Sørensen den masterplan, der senere blev kendt som Vision 2025. Ambitionen var at forvandle Herning til et oplevelsescentrum i særklasse – inspireret af et besøg i Colosseum i Rom.
I dag, som administrerende direktør for MCH Messecenter Herning, kan han konstatere, at visionen er blevet realiseret. Siden 2000 er MCH Arena, Hal M og Jyske Bank Boxen blevet opført, og infrastrukturen i området er markant forbedret.
I dag omfatter koncernen 174.000 m² med messer, koncerter, sport og erhvervsevents og modtager årligt omkring en mio. gæster. Georg Sørensen fremhæver især det brede samarbejde med Herning Kommune og øvrige partnere som afgørende for realiseringen.
Med gennemførte udvidelser og opgraderinger mener han, at Herning nu har de nødvendige rammer til at fastholde og udbygge sin position som et af Skandinaviens mest alsidige oplevelsescentre.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
HORESTA: Restauranter bør være varsomme med digitale platforme
28-11-2025
-
29 mio. kr. til oplevelsesruter og events i ny uddeling fra turismereserven
28-11-2025
-
Tysk hotelkæde i spil i nyt hotelbyggeri i Viborg
28-11-2025
-
Feriepark med 400 boliger er skrinlagt
28-11-2025
-
Flere turister skal tiltrækkes gennem markedsføring af internationale events
28-11-2025
-
Rejsebureauer blandt toppen i Gazella-kåringer
28-11-2025
-
København i top i ny europæisk lufthavnsmåling
28-11-2025
-
Aalborg bliver vært for international sportsfest i 2027
28-11-2025
-
Planlagt hotel i Næstved møder kritik fra både borgere og kulturminister
28-11-2025