Få indblik i, hvad der rører sig i hotel-, restaurant- og turismebranchen med dagens presseklip.
De 70 hoteller i kæden Small Danish Hotels dropper nu den papirtunge hotelmappe og lægger alle de klassiske spørgsmål til et hotelophold over på mobilen. Hotelkæden har indgået et nyt samarbejde med DigitalGuest, og gæsten vil fremover gennem telefonen få svar på, hvornår der er morgenmad, hvad koden til internettet er, og hvornår der skal checkes ud. Det skriver Small Danish Hotels i en pressemeddelelse til Turistmonitor.
”Vi er i gang med en digitalisering i Small Danish Hotels, der både styrker kædens bæredygtige profil og løfter hoteloplevelsen til nye højder. Gennem den digitale platform kan vi kommunikere med gæsten og skræddersy informations-flowet, så det matcher både gæstens og hotellets behov. Vi bruger ikke en regnskov af papir, og vi får nye indsigter til at videreudvikle kædens serviceprofil,” siger Finn Kræfting, adm. direktør i Small Danish Hotels.
Af pressemeddelelsen fremgår det, at i gennemsnit bruger et hotel omkring 65-70 kilo papir per værelse om året. Således vil Small Danish Hotels, med sine over 4.000 hotelværelser fordelt over hele Danmark, årligt spare miljøet for op mod 270 ton papir med den nye digitale hotelmappe om bord.
SENESTE NYHEDSBREV
BRANCHENYHEDER
PRESSEKLIP
-
Hotelhandler tegner sig for rekordstor andel af ejendomsmarkedet
10-05-2025
-
Milliardpotentiale i vinterturisme: Q1 skal booste København
10-05-2025
-
Tidligere hotelchef i Washington DC skal lede boutiquehotel i Ørestad
10-05-2025
-
44 kunstportaler skal gøre Odense til international kulturby
10-05-2025
-
Erfaren brancheprofil skal løfte Hotel Phønix
10-05-2025
-
Påskens placering sender overnatningstal ned
10-05-2025
-
Rekordmange amerikanere vælger København som feriemål
10-05-2025
-
Økomærke giver Vingsted adgang til offentlige kunder
10-05-2025